Πολύ σημαντική πρωτιά κατέκτησε η «Αmazon», καθώς κατάφερε να εκθρονίσει τις «Google» και «Apple» και να καταστεί το πολυτιμότερο εμπορικό σήμα στον κόσμο. Η αξία του brand αυξήθηκε, μάλιστα, 52%, και ανέρχεται στα 315,5 δισ. δολάρια. Τη 2η θέση καταλαμβάνει η «Apple», με αξία εμπορικού σήματος στα 309,5 δισ. δολάρια, ενώ ακολουθεί η «Google», με 309 δισ. δολάρια,
Αυτά τα στοιχεία έγιναν γνωστά, σύμφωνα με τη φετινή κατάταξη της «BrandZ», η οποία κοινοποίησε τα 100 πολυτιμότερα εμπορικά σήματα παγκοσμίως. «Google» και «Apple» ήταν, μάλιστα, τα τελευταία 12 χρόνια στην κορυφή της λίστας. Η Google ήταν στην 1η θέση το 2018.
«Η εντυπωσιακή αύξηση στην αξία του brand της Amazon, σχεδόν κατά 108 δισ. δολάρια πέρυσι, δείχνει το γεγονός ότι τα brands είναι λιγότερο συνδεδεμένα με μεμονωμένες κατηγορίες και περιοχές. Τα όρια “θολώνουν” καθώς η τεχνολογία επιτρέπει στα brands, όπως η Amazon, Google και Alibaba, να προσφέρουν ποικιλία υπηρεσιών», ανέφερε στο CNBC η Ντορίν Γουάγκ, global head της «BrandZ».
Όπως έχει γίνει γνωστό, η «Amazon» έχει αυξήσει τις επενδύσεις σε διάφορες εταιρείες και τομείς όπως στην start-up εταιρεία αυτοκινούμενων οχημάτων «Aurora» και στην εταιρεία ηλεκτρικών φορτηγών Rivian, ενώ επεκτείνει και την «Amazon Air». To 2018 αγόρασε το online φαρμακείο «PillPack» και τον προηγούμενο μήνα ηγήθηκε γύρου χρηματοδότησης 575 εκατ. δολαρίων στην εταιρεία food delivery Deliveroo.
Tα πιο πολύτιμα brands στον κόσμο 2019 (σε δισ. δολάρια):
Amazon 315,5
Apple 309,5
Google 309
Microsoft 251,2
Visa 177,9
Facebook 159
Alibaba 131,2
Tencent 130,9
McDonald’s 130,4
AT&T 108,4
Πηγή: naftemporiki.gr/BrandZ