Για όλα τα έργα που βρίσκονται σε εξέλιξη το τελευταίο διάστημα αναφέρθηκε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης, ενώ δεν παρέλειψε να σχολιάσει και τη στάση του ΚΙΝΑΛ.
Σε μία εφ’ όλης της ύλης συνέντευξη που παραχώρησε στο Kontra channel μίλησε για την ολοκλήρωση του στρατηγικού σχεδίου για τα υδατοδρόμια της χώρας, τις ενέργειες της κυβέρνησης όσον αφορά το νέο χωροταξικό και πολεοδομικό σχεδιασμό στις πληγείσες περιοχές αλλά τα οδικά και αντιπλημμυρικά έργα ανάταξης που δρομολόγησε και υλοποιεί το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών στους πυρόπληκτους και πλημμυροπαθείς Δήμους της Δυτικής και Ανατολικής Αττικής.
Ο κ. Σπίρτζης μίλησε ακόμη για το νέο νόμο που αφορά τα διπλώματα οδήγησης, ο οποίος, όπως είπε, βάζει οριστικό τέλος, σε ένα γκρίζο καθεστώς διαφθοράς, δημιουργώντας ταυτόχρονα τις προϋποθέσεις για να εκδίδονται και επαγγελματικά διπλώματα με διαφάνεια, χωρίς να μπαίνει σε κίνδυνο η δημόσια ασφάλεια των πολιτών, καθώς όπως είπε, οδηγοί βαριών και επαγγελματικών οχημάτων, έπαιρναν διπλώματα, από εξεταστές που δεν είχαν την αντίστοιχη άδεια οδήγησης.
Σε ερώτηση, σχετικά με τη στάση του ΚΙΝΑΛ, και κατά πόσο είναι ειλικρινής η πρόσκληση του ΣΥΡΙΖΑ για διάλογο, ο υπουργός υπογράμμισε: «Είναι απόλυτα ειλικρινής. Κατ’ αρχάς, πολλοί από εμάς που είμαστε στον ΣΥΡΙΖΑ, που έχουμε ενταχθεί στον ΣΥΡΙΖΑ, πόσο μάλλον οι άνθρωποι που δεν έχουν ενταχθεί στον ΣΥΡΙΖΑ και συνεργάζονται με τον ΣΥΡΙΖΑ, θέλουν τα κόμματα που αυτοπροσδιορίζονται στον προοδευτικό χώρο να μην το λένε μόνο, αλλά να το εννοούν κιόλας». Και πρόσθεσε: «Άρα αυτή την ερώτηση, πρέπει να την απευθύνεται στον ΚΙΝΑΛ. Το ΚΙΝΑΛ θα τοποθετηθεί ποτέ, αν η άποψή του είναι, να [έχει] προοδευτικές συνεργασίες και προοδευτικές συμμαχίες, ή αφήνει ανοιχτή, ορθάνοιχτη την πόρτα της συνεργασίας με τη ΝΔ;»
Ο κ. Σπίρτζης, διερωτήθηκε ακόμη για τη ρητορική και τη στάση του ΚΙΝΑΛ στο Κοινοβούλιο σε κρίσιμα θέματα: «Για να κάνουμε και πολύ συγκεκριμένες αναφορές, δεν ψήφισε την απλή αναλογική […] Παρότι πάρα πολλά στελέχη του από την υπάρχουσα ηγεσία του ΚΙΝΑΛ ήταν υπέρ της Συμφωνίας των Πρεσπών, δεν ψήφισε τη Συμφωνία των Πρεσπών. Δεν ψήφισε μία σειρά από προοδευτικά νομοθετήματα. Ποια όμως νομοθετήματα; Αυτά, που η Νέα Δημοκρατία είχε στην κεντρική ημερήσια διάταξή της, προκειμένου να κάνει αντιπολίτευση στην κυβέρνηση με τον πιο λαϊκίστικο τρόπο, συμμαχώντας, με τις πλέον ακροδεξιές δυνάμεις που εμπεριέχει σήμερα η Νέα Δημοκρατία», τόνισε χαρακτηριστικά.
Ειδικότερα, για το στρατηγικό σχέδιο που αφορά τα υδατοδρόμια της χώρας, τόνισε, ότι «την επόμενη εβδομάδα θα το παρουσιάσουμε. Θα πάει στις Περιφέρειες προς διαβούλευση για μία ή δυο εβδομάδες προκειμένου να έχουμε τις απόψεις τους για τη χωροθέτηση των υδατοδρομίων». Εξήγησε δε ότι «έχει γίνει μία ιεράρχηση, για το ποια από αυτά έχουν προτεραιότητα προκειμένου να ξεκινήσουν οι διαγωνισμοί και να γίνουν τα υδατοδρόμια σε ομάδες». Ανέφερε επίσης, ότι «την άδεια εγκατάστασης θα τη βγάλει το υπουργείο, οπότε ανοίγει ο δρόμος πολύ εύκολα στη συνέχεια, για να γίνουν, να υλοποιηθούν και να λειτουργήσουν τα υδατοδρόμια».
Σε σχέση με τις προγραμματικές συμβάσεις που υπογράφηκαν την περασμένη εβδομάδα με πέντε δήμους της Αττικής και αφορούν έργα ανάταξης στο οδικό δίκτυο αλλά και συνοδά αντιπλημμυρικά έργα, ο κ. Σπίρτζης, εξήγησε: «Προβλέψαμε να προχωρήσουμε σε αυτή τη χρηματοδότηση καθώς οι δήμοι ζήτησαν τη συνδρομή του υπουργείου για την υλοποίηση των έργων και για τις μελέτες» και πρόσθεσε ότι «είναι χρέος όλων να συνδράμουν, και όλων των υπηρεσιών να συνδράμουν, για να υλοποιηθούν αυτά τα έργα σε αυτές τις περιοχές».
Ο υπουργός, με αφορμή την υπογραφή των Προγραμματικών Συμβάσεων, αναφέρθηκε στις μεγάλες ελλείψεις που υπάρχουν στην Τοπική Αυτοδιοίκηση από την έλλειψη τεχνικού και επιστημονικού προσωπικού: «Να πω ότι μια σειρά από αρμοδιότητες της Τοπικής Αυτοδιοίκησης στην αποκατάσταση, όπου έχω ασχοληθεί μετά τις φυσικές καταστροφές, τις ανέλαβε το υπουργείο και τις ανέλαβε το υπουργείο, γιατί όντως οι δήμοι δεν μπορούσαν να αντεπεξέλθουν σε όλο αυτό τον όγκο εργασίας, με το στελεχικό δυναμικό που έχουν». Και εξήγησε, ότι «από τις φονικές καταστροφές στην Αττική, πρέπει εκτός των άλλων, να βγάλουμε μερικά πολιτικά συμπεράσματα. Π.χ. όταν κάποιες πολιτικές δυνάμεις μιλούν για λιγότερο κράτος, τι εννοούν; Πώς το εννοούν; Όταν κάποιοι λένε για λιγότερους δημόσιους υπαλλήλους, δηλαδή η Τοπική Αυτοδιοίκηση, οι φορείς του πρώτου βαθμού, του δεύτερου βαθμού με τις ελλείψεις που έχουν και τα υπουργεία και οι υπηρεσίες, μπορούν να αντεπεξέλθουν στις αρμοδιότητες και στο ρόλο που έχουν»; Στην προοπτική αυτή όμως όπως λέει, αντιδράει η Νέα Δημοκρατία, που διακατέχεται, από «έναν νεοφιλελεύθερο δογματισμό που έχει φτάσει και τις δημόσιες υπηρεσίες και τη χώρα μας, εδώ όπου την έφτασε». Και πρόσθεσε: «Εμείς δεν λέμε ούτε περισσότερο κράτος. Εμείς λέμε ότι πρέπει να υπάρχουν υπηρεσίες που πρέπει να είναι επαρκώς στελεχωμένες και να μπορούν να αντεπεξέλθουν στο ρόλο τους. Όποτε πάει να γίνει μία τέτοιου είδους παρέμβαση ακόμη και για να καλυφθούν ανάγκες που είναι διαπιστωμένες από όλους, αντιδρά η ΝΔ κατηγορώντας την κυβέρνηση για προσλήψεις. Να σας πω ένα παράδειγμα. Δεν υπάρχουν οδηγοί στον ΟΑΣΘ, π.χ. Έγιναν οι διαδικασίες προκειμένου να μην έχουμε οκτώ μήνες συμβασιούχους μέσω ΑΣΕΠ στον ΟΑΣΘ γιατί τους έξι μήνες τους χρειάζεσαι για να εκπαιδεύσεις αυτούς τους ανθρώπους. Μας κατήγγειλαν. Και οτιδήποτε άλλο και να κάνουμε, θα βγουν να κατηγορήσουν: Τις προσλήψεις, που έχουν προγραμματιστεί στην υγεία, στην παιδεία, σε όλες τις κοινωνικές δομές».
Για τις εξετάσεις που αφορούν την απόκτηση διπλώματος οδήγησης, ο κ. Σπίρτζης, εξήγησε, ότι αυτές πλέον γίνονται. Και υπογράμμισε ότι «σε όποια υπηρεσία δεν δίνονται εξετάσεις, έχουν πολύ μεγάλη ευθύνη και οι προϊστάμενοι των υπηρεσιών των Περιφερειών που δεν δίνονται εξετάσεις, αλλά και οι εξεταστές που δεν κάνουν τις εξετάσεις». Ο κ. Σπίρτζης ανέφερε για άλλη μία φορά, ότι ο νέος νόμος βάζει οριστικό τέλος σε ένα καθεστώς αδιαφάνειας και διαφθοράς που υπήρχε επί δεκαετίες λέγοντας χαρακτηριστικά ότι «δεν μπορούμε να επιτρέψουμε πλέον τέτοιες συμπεριφορές από όπου κι αν προέρχονται και με όποιος κόστος και να υπάρχει». Αναφέρθηκε εκτενώς στις αδιάβλητες, όπως είπε, διαδικασίες του νέου συστήματος εξέτασης και υπογράμμισε, ότι το νέο σώμα των εξεταστών θα έχει τις απαραίτητες δεξιότητες, λέγοντας χαρακτηριστικά: «Τι είχαμε μέχρι τώρα; Μέχρι τώρα […] σε βαριά οχήματα -σε ένα λεωφορείο που θα πάει τα παιδιά μας στο αύριο σχολείο μόλις πάρει ο οδηγός την άδεια οδήγησης- οι εξεταστές που έκαναν τις εξετάσεις οδήγησης δεν είχαν την αντίστοιχη άδεια οδήγησης για να κρίνουν. Το ίδιο στα φορτηγά, το ίδιο στα βαριά οχήματα και όλα τα υπόλοιπα».
(ΑΠΕ-ΜΠΕ)