Σφοδρή κριτική στο πρόγραμμα της Νέας Δημοκρατίας για τα Δημόσια Έργα εξαπέλυσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης το βράδυ της Τρίτης 26 Μαρτίου, αναφέροντας πως είναι «επιστροφή στο παρελθόν».

Όπως υπογραμμίζει ο κ Σπίρτζης, «η “αποτελεσματικότητα’ της ΝΔ στα Δημόσια έργα και τις Υποδομές είναι συστατικό της στοιχείο».

Στη συνέχεια εξαπέλυσε μια άγρια επίθεση στα προηγούμενα έργα των κυβερνήσεων Νέας Δημοκρατίας, αναφέροντας πως «κανείς δεν θα ξεχάσει τις λαμαρίνες του Μετρό της Θεσσαλονίκης. Κανείς δεν θα ξεχάσει τα «κολωνάκια» στην Κορίνθου – Πατρών. Κανείς δεν θα ξεχάσει τα κωλύματα της Ιόνιας, των Τεμπών, του ενός τρίτου του Ε65 και του Μορέα. Κανείς δεν θα ξεχάσει τις δεκαετίες του σιδηροδρομικού δικτύου, της σήραγγας του Καλλιδρόμου, του τμήματος Τιθορέα – Δομοκός, της σύνδεσης της Πάτρας».

«Ακούσαμε το πρόγραμμα της ΝΔ για τις Υποδομές και πραγματικά μείναμε έκπληκτοι» τόνισε σκωπτικά ο υπουργός. Αυτό συνέβη επειδή, όπως αναφέρει αναλυτικά:

Πρώτον, εξήγγειλαν έργα που είτε υλοποιούνται, είτε έχουν δημοπρατηθεί.

Ο υπουργός έφερε χαρακτηριστικά παραδείγματα έργων που ήδη βλέπουν το φως της υλοποίησης, όπως  ο Ε65, η υποθαλάσσια της Σαλαμίνας, η γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας, ο οδικός άξονας Πάτρα – Πύργος, ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης.

Δεύτερον, μείωσαν τα έργα που είτε έχουν υλοποιηθεί,

Σε αυτά προσέθεσε και τα έργα που έχουν  δημοπρατηθεί, είτε είναι προς δημοπράτηση και έχουν εξασφάλιση πόρων όπως το οδικο τμήμα Πύργος – Καλό Νερό – Τσακώνα, το τμήμα  Καλαμάτα – Ριζόμυλος- Πύλος – Μεθώνη, η παράκαμψη της Χαλκίδας και οδικά έργα σε Λέσβο και Ρόδο, ο κάθετος άξονας της Εγνατίας στη Περιφερειακή Ενότητα Ξάνθης, ο κάθετος άξονας Δράμα – Αμφιπόλη.

Τρίτον, ποιοι παρουσίασαν το πρόγραμμα

Όπως χαρακτηριστικά υπογραμίζει ο υπουργός, «το πρόγραμμα παρουσίασαν οι κύριοι υπεύθυνοι της απαξίωσης των Υποδομών, των Μεταφορών, των Αστικών Συγκοινωνιών και του Σιδηρόδρομου, δηλαδή οι κ.κ. Χατζηδάκης, Παπαθανασίου, Μητσοτάκης».

Στη συνέχεια αναφέρει αναλυτικά περιστατικά και για τους τρεις εμπλεκόμενους.  Έτσι τόνισε πως  ο  Χατζηδάκης, ως υπουργός Μεταφορών και υπουργός Ανάπτυξης και Οικονομίας επαναδιαπραγματεύτηκε τις συμβάσεις παραχώρησης μειώνοντας το φυσικό αντικείμενο κρατώντας ψηλά το τίμημα και τα διόδια, διέλυσε τον ελληνικό Σιδηρόδρομο (και όχι μόνο) και σε αγαστή συνεργασία με τον κ. Παπαθανασίου, ως ΓΓ Μεταφορών, «άφησαν εκατοντάδες εκατομμύρια απλήρωτα για τις Αστικές Συγκοινωνίες , κυκλώματα πλαστών εισιτηρίων και πάνω από 16 δισεκατομμύρια σε ανοιχτές υποθέσεις κρατικών ενισχύσεων για τον ελληνικό Σιδηρόδρομο. Επέκτειναν τη σύμβαση του ΟΑΣΘ συνεχίζοντας τη σπατάλη εκατοντάδων εκατομμυρίων στη γνωστή κρατικοδίαιτη ιδιωτική πρωτοβουλία της ΝΔ».

Για τον ίδιο τον κύριο Μητσοτάκη ανέφερε πως «ως υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης, με μετατάξεις και απολύσεις από κρίσιμες ειδικότητες του Σιδηροδρόμου, των Αστικών Συγκοινωνιών, των εποπτευόμενων φορέων και των υπηρεσιών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών»

Τέταρτον, δε θα καταργήσουν νόμο για τον οποίον έχουν καταγγείλει τον ΣΥΡΙΖΑ.

Ο υπουργός δήλωσε πως οι αρμόδιοι τομεράρχες της ΝΔ «ανακοίνωσαν ότι δεν θα καταργήσουν τον νόμο 4412/16 για τον οποίο μέχρι χθες μας κατήγγειλαν».

«Ευτυχώς για τις Δημόσιες Υποδομές, τις Μεταφορές, τις Αστικές Συγκοινωνίες, τα αεροδρόμια και τα λιμάνια της χώρας, δεν θα τους δοθεί η ευκαιρία» καταλήγει η ανακοίνωση.