Το  ιαπωνικό Henn na («Το Παράξενο Ξενοδοχείο») είχε καταφέρει τον πρώτο καιρό της λειτουργίας του το 2015 να δημιουργήσει αρκετό «μπαζ» γύρω από το όνομα του να μπει στο βιβλίο ρεκόρ για έναν πολύ απλό λόγο: ήταν το μοναδικό ξενοδοχείο που το προσωπικό του ήταν εξ ολοκλήρου ρομπότ. Μηχανικοί γκρουμ, μηχανικοί οικοδεσπότες ακόμα και…μηχανικές χορεύτριες στο μπαρ.

Η ιδιοκτήτρια εταιρεία Huis Ten Bosch είχε ποντάρει πολύ στην αυτοματοποίηση και προσπάθησε να το πάει στο επόμενο επίπεδο. Ωστόσο, όπως αναφέρει και το Economist η έλλειψη πελατών και τα τεχνικά προβλήματα την αναγκάζουν τώρα να «απολύσει» τουλάχιστον το 50% των ρομπότ «εργαζομένων» από τους συνολικά 243 και να προσλάβει ανθρώπους για την εξυπηρέτηση αλλά και τη συντήρηση των μηχανικών συνεργατών τους.

Το σκεπτικό της εταιρείας ήταν εξόχως… καπιταλιστικό, αφού τα ρομπότ αφενός πλέον είναι πολύ οικονομικά, αφετέρου δεν ζητούν μισθό και ασφάλιση, δεν κάνουν απεργίες και δεν αντιμιλούν.

Bέβαια είναι γεγονός πως η αυτοματοποίηση κερδίζει έδαφος στον τουρισμό.Λόγου χάρη, , το αεροδρόμιο Γκάτγουικ του Λονδίνου σχεδιάζει φέτος το καλοκαίρι τη δοκιμή ενός ρομπότ που θα παρκάρει και θα ξεπαρκάρει αυτόματα τα αυτοκίνητα όσων πετούν με κάποια πτήση (είχαν προηγηθεί ανάλογες δοκιμές σε αεροδρόμια της Γαλλίας και της Γερμανίας). Επίσης όλο και περισσότερα ξενοδοχεία σε διάφορες χώρες εγκαθιστούν μηχανήματα αυτόματου «τσεκ-ιν» στους χώρους υποδοχής τους.

Η Αγιάκο Ματσούο, εκπρόσωπος της εταιρείας που διαχειρίζεται το ιαπωνικό «Παράξενο Ξενοδοχείο», συνεχίζει να πιστεύει ότι το μέλλον των ξενοδοχείων θα είναι (και) ρομποτικό, όμως -μετά το πάθημα- έμαθε ένα μάθημα. Όπως δήλωσε, «είναι σημαντικό να διαχωρίζουμε τις υπηρεσίες που εκτελούν τα ρομπότ, από εκείνες που εκτελούν οι άνθρωποι». Με άλλα λόγια, το μέλλον θα είναι «υβριδικό».

(Με πληροφορίες από ΑΠΕ/ΜΠΕ, Economist)