Γράφει ο Φίλιππος Ντάσκας*

Όπως έχουμε πλέον συνηθίσει, τα concept cars ή, επί το ελληνικότερον, πρωτότυπα μοντέλα, δεν είναι απαραίτητα προπομποί συγκεκριμένων αυτοκινήτων παραγωγής.

????????????????

Ας πάρουμε για παράδειγμα τη σειρά EZ της Renault. H τριπλέτα της σειράς ΕΖ, που συμπληρώθηκε από το Ultimo στο Σαλόνι του Παρισιού προβάλλει ένα όραμα για την εικόνα που θα μπορούσε να έχει το μέλλον της αυτόνομης μετακίνησης.

Το ΕΖ-Ultimo, εν προκειμένω, παρουσιάζει ένα lounge concept που είναι απόλυτα ταιριαστό για να προσφέρει πολυτελή και άνετη μετακίνηση – απλά χωρίς να το οδηγεί κανείς!

Κι αυτό γιατί το συγκεκριμένο concept car είναι ηλεκτρικό, είναι διασυνδεδεμένο αλλά, ακόμα πιο ουσιαστικά, είναι ρομποτικό και πλήρως αυτόνομο, με στόχο να «αποτελέσει μια πλατφόρμα για υπηρεσίες κοινόχρηστης μετακίνησης».

Η τελευταία αναφορά είναι αυτή που παρουσιάζει εν πολλοίς το μεγαλύτερο ενδιαφέρον, καθώς η Renault μας προετοιμάζει για ένα μεγάλο βήμα μετεξέλιξης της αυτοκινητοβιομηχανίας σε εταιρείες παροχής carsharing, της κοινής χρήσης οχημάτων έναντι τιμήματος, με ειδικές εφαρμογές να ελέγχουν την κατάσταση και τη διαθεσιμότητα του στόλου.

Αυτή η εξέλιξη θα επιτρέψει στις εταιρείες να μετατραπούν και σε παρόχους μετακίνησης, καθώς η μειούμενη διαθέσιμη χωρητικότητα των δρόμων δεν θα ευνοεί, τις επόμενες δεκαετίες, τόσο πολύ την ιδιοκτησία αυτοκινήτων – τουλάχιστον μιλάμε για αστικές διαδρομές.

*www.ntokoumenta.gr

Πηγή: http://www.real.gr/autokinito/